Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

Ενότητα 10: Mυστήρια - επιστημονική φαντασία




 


Ενότητα 10: Mυστήρια - επιστημονική φαντασία











                        Ταξίδια στον πλανήτη Άρη
















Και τώρα ας ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας σ' έναν πλανήτη μακρινό, πολύ μακρινό....εκεί θα συναντήσουμε εξωγήινα πλάσματα και θα μιλήσουμε μαζί τους. 
Ας καταγράψουμε, λοιπόν αυτή τη συνομιλία ......






















 ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤ' ΑΣΤΕΡΙΑ 1    (ΑΠΌ δάσκαλοςΚ)

 ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤ' ΑΣΤΕΡΙΑ 2  (ΑΠΌ δάσκαλοςΚ)

 ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤ' ΑΣΤΕΡΙΑ 3 (ΑΠΌ δάσκαλοςΚ)

 ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤ' ΑΣΤΕΡΙΑ 4 (ΑΠΌ δάσκαλοςΚ)


ΒΡΕΣ ΤΙ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ ΕΙΝΑΙ (ΑΠΌ δάσκαλοςΚ)
 



 

 
Φανερώνουν σε ποια περίπτωση είναι δυνατό να γίνει αληθινό αυτό που εκφράζει η ανεξάρτητη/κύρια πρόταση.
   
Οι υποθετικές προτάσεις χωρίζονται με κόμμα από τις ανεξάρτητες, από τις οποίες εξαρτώνται.   









 
Αρχαία Ατλαντίδα. Μύθος ή πραγματικότητα;

Ο θρύλος για τη χαμένη Ατλαντίδα είναι ξακουστός σ΄ όλο το κόσμο. Στις παραδόσεις διαφόρων λαών μνημονεύεται σαν ένα μεγάλο νησί, με αναπτυγμένο πολιτισμό, που καταποντίστηκε στη θάλασσα, ή σα μια μεγάλη χώρα, που άνοιξε η γη και την κατάπιε!...
Κι όσοι αναφέρονταν σ' αυτή πίστευαν πως είναι απόγονοι των κατοίκων της...
 Όσοι ασχολήθηκαν με την Ατλαντίδα, ξεκίνησαν με το ερώτημα: Πρόκειται για μυθική ή πραγματική χώρα; Από τα πανάρχαια χρόνια αποτελούσε αίνιγμα και μυστήριο , ενώ  το  ίδιο συνεχίζει  να αποτελεί  ακόμα  και σήμερα.
πηγή:1ο Δ. Σχ. Αγ. Δημητρίου





  Ατλαντίδα,  Πλάτωνας


                            Εκπαιδευτικό υλικό από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης.


                         






Ανθολόγιο 


 Lucianus.jpg
 Ο Λουκιανός ο Σαμοσατεύς (περίπου 120 μ.Χ. - μεταξύ 180 και 192 μ.Χ.) ήταν εξελληνισμένος Σύρος ρητοροδιδάσκαλος και σατιρικός συγγραφέας και ο δημιουργός του σατιρικού διαλόγου.

Δραστηριότητες
1) Ποιος είναι ο συγγραφέας, πότε έζησε;
.........................................................................................................
......................................................................................................
2)ποια ήταν η επιθυμία του συγγραφέα-αφηγητή;  


.........................................................................................................
......................................................................................................

3)Τι ήταν οι κολοκυθοπειρατές;

.........................................................................................................
......................................................................................................

4). Να περιγράψεις τα καράβια τους
(υλικό,μάκρος,κατάρτι, πανί,όπλο)

.........................................................................................................
......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................


5. Ποιοι ήρθαν να τους αντιμετωπίσουν;Να περιγράψεις και τα δικά τους πλοία.


.........................................................................................................
......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................
6. Γιατί τελικά θα νικήσουν οι Καρυδοναύτες;


.........................................................................................................
......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................
7. Να περιγράψεις τη φωλιά της Αλκυόνας , τα αβγά και το νεογέννητό της(έκταση φωλιάς,ποσότητα αυγών,μέγεθος αυγών,
μέγεθος νεογέννητης αλκυόνας)


.........................................................................................................
......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................
 .........................................................................................................

......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................
8. Σημεία και τέρατα Να περιγράψεις τη πρύμνη του πλοίου και τη μεταμόρφωση του καταρτιού .
 .....................................................................................................

 .........................................................................................................

......................................................................................................
........................................................................................................
9. Να περιγράψεις το πλωτό δάσος (είδος δέντρων,περιγραφή δέντρων,έκταση δάσους)
......................................................................................................

 .........................................................................................................

......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................
 
10. Πώς κατάφεραν να περάσουν το καράβι από το δάσος;
......................................................................................................

 .........................................................................................................

......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................

11. Γίνε εσύ ο αφηγητής -ταξιδευτής και  sυνέχισε γράφοντας  τη δική σου παρόμοια  ιστορία .
......................................................................................................

 .........................................................................................................

......................................................................................................
.........................................................................................................
......................................................................................................

12. Βρες κι υπογράμμισε τις υπερβολές που υπάρχουν  στο κείμενο
13. Ζωγράφισε μία σκηνή από τις περιπέτειες του Λουκιανού.






  
 




Μεγαλιθικά μνημεία

  
Πρόκειται για κατηγορία μνημείων που υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου, χρονολογούνται σε διάφορες εποχές και κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η χρήση στην κατασκευή τους λίθων τεράστιου μεγέθους. Τα κύρια σημεία εμφάνισής τους είναι n δυτική Ευρώπη, n Ασία και τα νησιά του Ειρηνικού ωκεανού.
   Τα μεγαλιθικά μνημεία υπήρξαν κοινό φαινόμενο διαφόρων πολιτισμών, με πιο διάσημο εκείνο του Στόουνχεντζ στην Αγγλία και τις περίφημες γιγά­ντιες κεφαλές στο Νησί του Πάσχα.
 Η χρησιμότητα πολλών από τα μεγαλιθικά μνημεία παραμένει άγνωστη. O μεγαλιθικός κύκλος του Στόουνχεντζ, για παράδειγμα, Θεωρεί­ται χώρος που σχετίζεται με ταφικές και άλλου είδους ιερές τελετές (χώρος λατρείας), ενώ έχει επίσης υποστηριχθεί ότι αποτελεί κάποιας μορφής αστεροσκοπείο.


Το  Stonehenge
βρίσκεται στην πεδιάδα του Salisbury στη Νότια Αγγλία, που αποτελείται από τριάντα κατακόρυφους λίθους (καθένας πάνω από 3 μέτρα ύψος και με βάρος 26 τόνων) σε κυκλική διάταξη και περίπου 30 λίθους βάρους 6 τόνων τοποθετημένους οριζόντια πάνω στους κατακόρυφους.
   
Υπάρχει επίσης ένας εσωτερικός κύκλος κατασκευασμένος με την ίδια λογική.
Το Stonehenge χτίσθηκε αρκετά χιλιόμετρα από το λατομείο από το οποίο προέρχονται οι λίθοι. Χρησιμοποιήθηκαν μόνο πέτρινα εργαλεία, ενώ κατά τα φαινόμενα δε χρησιμοποιήθηκαν ζώα για τη μεταφορά των λίθων. Πρόκειται για ένα άθλο της μηχανικής
.
   
   Στην Ελλάδα  υπάρχουν τα κυκλώπεια τείχη
   Η ακρόπολη των Μυκηνών έχει κτιστεί σε ύψωμα , περίπου 280 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, μεταξύ δύο απόκρημνων λόφων. 
  Ο μύθος αναφέρει ότι ιδρυτής των Μυκηνών ήταν ο Περσέας. Ο Περσέας ήταν αυτός που ανέθεσε στους Κύκλωπες, τεράστια μυθικά όντα από τη Μικρά Ασία, να χτίσουν τα τείχη γι’ αυτό και ονομάστηκαν Κυκλώπεια.
Η περίμετρος του τείχους στη σημερινή του μορφή είναι 900 μέτρα και οχυρώνει μια έκταση 30.000 τ.μ., με μέγιστο σωζόμενο ύψος 8,25μ. περίπου και μέσο όρο πλάτους 5,50-6μ., που όμως σε κάποια σημεία φτάνει και τα 8μ.
 



Παρατήρησε τις παρακάτω φωτ. και βρες ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα

στους πέτρινους γίγαντες του Stonehenge στην Αγγλία  και

 στα Κυκλώπεια τείχη στις Μυκήνες (εδώ ή Πύλη των Λεόντων)











Άλμπερτ Αϊνστάιν


    Σύμφωνα με τη λαϊκή αντίληψη - και τον ΠΆΝΤΑ υπερβολικό Τύπο - ο Αϊνστάιν ήταν κάτι σαν μοναδική υπερευφυΐα, ένας άνθρωπος που βρισκόταν πολύ μπροστά από την εποχή του, ένας εγκέφαλος από άλλον κόσμο.

   Το 1905, σε ηλικία 26 ετών, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν δημοσίευσε πέντε από τις πλέον σημαντικές μελέτες στην ιστορία της επιστήμης, τις οποίες έγραψε στον ελεύθερο χρόνο που του άφηναν η εργασία του στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών της Βέρνης και η οικογενειακή του ζωή. 
   Οι ιδέες του Αϊνστάιν άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο η επιστήμη έβλεπε τον κόσμο. Απέδειξε ότι τα άτομα υπήρχαν πράγματι, κάτι για το οποίο οι επιστήμονες δεν ήταν σίγουροι τότε.  
    Είπε ότι το φως ταξιδεύει σε μικρά πακέτα και δεν είναι ένα συνεχές ηλεκτρομαγνητικό κύμα, θέτοντας έτσι τα θεμέλια της κβαντικής μηχανικής. Διατύπωσε την Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας, σύμφωνα με την οποία ο χώρος και ο χρόνος είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι σε μια κοινή δομή, το χωροχρονικό συνεχές.
  • «0 Αϊνστάιν δεν πρόκειται να προκόψει στη ζωή του» είχε πει ο δρ Ζόσεφ Ντέγκενχαρτ, καθηγητής του στην έβδομη τάξη του γυμνασίου.

Πηγή: LivePedia












Το Σύμπαν που αγάπησα
Αποικίες στο διάστημα Μέρος 1ο




Αποικίες στο διάστημα Μέρος 2ο



Αποικίες στο διάστημα Μέρος 3ο








 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου